الكابلات المحمية هي أحد أنواع الأسلاك والكابلات المتوفرة في السوق ، والتي لها مجموعة متنوعة من التطبيقات. للتعرف على أهم تطبيقات هذا النوع من الكابلات والأعمال
أنواع الكابلات

كابل محمي

الكابلات المحمية هي أحد أنواع الأسلاك والكابلات المتوفرة في السوق ، والتي لها مجموعة متنوعة من التطبيقات. للتعرف على أهم تطبيقات هذا النوع من الكابلات وللحصول على مزيد من المعلومات ، ابق معنا في المقالة التالية.

ما هو الكابل المحمي؟

اليوم ومع تقدم التكنولوجيا يمكن ملاحظة أنه حدثت تغيرات في توريد وعرض جميع أنواع الكابلات والأسلاك ومن بينها أحد أنواع هذا المنتج كابل محمي يكون. هذا النوع من الكابلات بشكل عام يتم من خلاله استخدام طبقة درع على أسلاك الكابلات لحماية الكابل ومعلوماته الحالية من الاضطرابات الكهربائية والاضطرابات الميكانيكية..

عادة ما تكون هذه الأسلاك محمية بمعادن النحاس أو الألومنيوم. ومع ذلك، من الطبيعي أن يكون سعر هذا النوع من المنتجات أعلى من سعر الكابل بدون درع. ولكن تجدر الإشارة إلى أنه في حالة استخدام كابل بدون درع، فعندما يتم وضع الكابل بجوار الكابلات الكهربائية والضوضاء الكهربائية، فإنه لا يستطيع نقل المعلومات والمحتوى بدقة وبشكل صحيح، إلا أن الإشارات التي يتم إرسالها في النهاية سوف تكون تنقطع ونصف العمل. ومع ذلك، يمكن القول أن إحدى أهم مهام الدرع هي منع الجهد الزائد بين الموصلات والحفاظ على الاستقرار تحت أي ظرف من الظروف.. کم کردن شدت اختلال های رادیویی و شوک الکتریکی نیز از دیگر وظیفه های شیلد در کابل و سیم می باشد.

پس پردازش تصویر ناموفق بود. اگر این یک عکس یا یک تصویر بزرگ است، لطفا مقیاس آن را تا ۲۵۰۰ پیکسل پایین آورید و دوباره بارگذاری نمایید.

مهمترین کاربرد کابل شیلد

با وجود اینکه مهمترین هدف شیلد دار کردن کابل ها، حفظ اطلاعات کابل ها می باشد اما می توان مهمترین کاربرد این کابل ها را در مواقعی که نیاز به جلوگیری از میدان مغناطیسی می باشد ربط داد. به گونه ای که شیلد روی کابل به عنوان سپر دفاعی عمل می کند و میدان میزان نویز را به طور کامل از بین می برد. با این حال مهمترین کاربرد کابل شیلد در اتصالات مهم است که نباید هیچ گونه خطا یا ارور داشته باشد.

مثلا در ماشین آلات و تجهیزات آزمایشگاهی از این کابل ها استفاده شده که در لوله های فلزی و غیر فلزی نصب می شود. همچنین لازم است بدانید از این کابل ها در سیستم های اعلام حریق و میکروفون های امنیتی نیز استفاده می شود. با توجه به این موارد لازم است بدانید انواع مختلف کابل شیلد شامل کابل قدرت، کابل فرمان و کنترل، کابل افشان و مفتولی می باشد که به صورت شیلدار تولید و عرضه می شود.

کاربرد شیلد در صنعت برق

با وجود آنچه در مورد قابلیت های کابل زره دار أو کابل های شیلد گفته شد لازم است بدانید از این کابل ها در کابل برق نیز استفاده می شود، به طوری که در سیستم برق رسانی فشار متوسط و فشار قوی از یک لایه شیلد آلومینیوم یا یک لایه هادی استفاده می شود زیرا اگر یک کابل فشار قوی بدون شیلد به زمین برخورد داشته باشد موجب به وجود آمدن میدان الکترواستاتیک در آن نقطه خواهد شد که این مسئله می تواند باعث تخلیه کرونا و ایجاد شوک الکتریکی از این طریق شود.

از طرفی استفاده از شیلد در کابل قدرت و نصب در انتهای سیستم تخلیه باعث جلوگیری از شوک احتمالی در جریان به وجود آمده می شود. با این حال می توان گفت شیلدار کردن کابل ها راه حل بسیار مناسبی برای جلوگیری از اتلاف انرژی برق خواهد بود.

اترك تعليقاً